Pürenli Yaylası

Hafta sonu kamp sezonu açılışı için hedefimizi pürenli yaylası olarak belirledik. Yol üzerinde Sapanca gölü kenarında mola verip, kahvaltımızı yapıyoruz.

Sapanca Gölü

Pürenli yaylasına Akyazı – Mudurnu yolu üzerinde ilerlerken, Taşkesti’ye varmadan sol taraftaki Sarot otelin yanından girerek ulaşıyorsunuz. Yaklaşık 11 km toprak bir yol sizi yaylaya ulaştırıyor.

Pürenli yaylasındaki düzlüklerden geçerken kendimizi Heidi’nin memleketine gelmiş gibi hissediyoruz. Yeşilin neredeyse her tonunu görebiliyorsunuz.

Pürenli Yaylası

Yaylanın ortasında küçük bir gölet ve bu göletin etrafında yayla sakinlerinin evleri var. Yaylaya vardığımızda temiz hava başımızı döndürüyor.

Yayladaki gölet

Kamp alanına yerleşip etrafta bir keşif gezisi yapıyoruz. Yaylanın merkezinden ulaklaşıp ormanın iç kısımlarında bir yürüyüş yapıyoruz. Orman çok sık ve uzun ağaçlar ile kaplı, derinliklerine doğru ilerledikçe epey de ıssızlaşıyor. Fazla uzaklaşmadan kamp alanına tekrar dönüyoruz.

Kamp ateşi etrafında muhabbet ederken dolunay ortalığı aydınlatıyor.

Pürenli yaylasında dolunay

Ertesi sabah dönüş yolculuğuna başladığımızda bir sürpriz bizi bekliyor.  Benim motorun arka lastiği patlamış. Pompa ile hava basarak Taşkesti’ye iniyoruz, bir lastik tamircisi buluyoruz. Tamirci kapalı, telefonla her konuştuğumuzda 15 dakikaya geleceğini söylüyor. 1 saatlik bekleyişin sonunda tamircimiz teşrif ediyor. Hafiften atar yapıyoruz, “Geldiğime dua edin, ben normalde pazar günleri çalışmam” cevabı ile bize bir de ayar veriyor. Tövbeee. :D

Tamir işlemi sonrasında dönüş yolunu Kara Murat Gölü üzerinden yapıyoruz. Açıkçası erimiş asfaltı üzerinde ana yoldan ilerlemektense,  bu alternatif yol bizi daha çok memnun ediyor. Sonrasında uzun, sıcak ve sıkıcı bir otoban yolculuğu ile gezimizi sonlandırıyoruz.