Erikli Yaylası

Geçtiğimiz haftasonu kamp için hedefi Yalova, Erikli Yaylası olarak belirledik. Tüm planları cuma akşamı orada kalacak şekilde yaptıktan sonra Cuma gününü beklemeye başladık. Fakat süpriz meteorolojiden geldi. Bizim yayla ve çevresini gezeceğimiz Cumartesi günü yağış tahmin ediliyordu. Tam kampa gitme gazını almışken, ıslansak da gitme kararı aldık. Daha önceki tecrübelerimize dayanarak pozitif enerjimizi yoğunlaştırıp yağmur bulutlarını kendimizden uzak tutacağımıza inanarak düştük yola.

Akşam saat 5′te iş yerinden yol çıkarak Yalova’ya doğru ilerlemeye başladık. Yalova’ya yaklaşırken başlayan Cuma akşamı trafiğinin yoğunlaşması, hava kararmadan çadırları kurabilme ihtimalinin zayıflaması, arabanın camına düşen yağmur damlaları içimizdeki enerjiyi söndürmeye yetti. Dahası erikli yaylasına yaklaştığımız sıralarda  arabanın benzin uyarı ışığının yanması, hepimizin aklına korku filmlerindeki gibi ölebileceğimiz ihtimalini getirdi. Allahtan üç arkadaştan en zayıf olanı bendim, ne de olsa korku filmlerinde önce şişmanlar ölür değil mi? :)

Şaka bir yana yol üzerinde rastladığımız bir amca 400 m. ileride bir benzinci bulabileceğimizi söyleyince rahatlamıştık. Fakat tahmin edeceğiniz üzere o 400 metre ilerideki benzinciye 4-5 km sonra kavuşabildik.
Erikli yaylasına tırmanmaya başladığımız sırada uzaktan gördüğümüz şimşekler tepemizde çakmaya başladı ve tüm enerjisi ile yağmaya başladı. Artık bu noktadan sonra daha başka ne olabilirdi ki.

Kamp yerine vardığımızda ise yağmur kesilmişti ve dolunay bize göz kırpıyordu. Tüm yaşananlardan sonra bunun gibi bir fotoğrafı çekebileceğimize halen inanamıyordum. Demek ki gerçekten inanırsan , hayat sana inandığın şeyi getiriyor.

Çadırları kurup, yemeğimizi yedikten sonra keyfimize diyecek yoktu.

Oksijeni bol havada yapılan kısa ama kaliteli bir uyku ile sabaha hepimiz kendimizi muhteşem hissederek uyanıyoruz. Ve etrafta küçük bir keşif yapıyorum.

Abdullah Paşam cumartesi sabahları menemen yemeden kendine gelemezmiş :). Kendisine derhal bir menemen hazırlıyoruz.

Menemeni de sucuklu sevmediğinden sucukları da ayrıca pişiriyoruz.

Ve sonra toparlanıp etrafı keşfetme zamanı.

Erikli yaylasının doğası muhteşem. Adeta balta girmemiş vahşi bir ormanı andırıyor.

Erikli şelalesinden görüntüler.

Şelalenin debisi hayli azalmış ve önceki akşamki yağışlar ile suyu bulanmış.

Ve Büyük dipsiz göle varıyoruz. Seyri doyumsuz bir manzara.

Ve doğa yaza veda etmeye hazırlanırken , biz de bu eşsiz doğa harikasına tekrar geleceğimizi düşünerek ayrılıyoruz.

Meteorolojinin yağmurlu dediği cumartesi günü de bir damla yağış düşmediğini (en azından biz oradayken) not etmek istiyorum, saatlik tahmin yapsalar hiç fena olmayacak :)