Doğu Karadeniz Gün 8

Yukarı Kavrun yaylasında puslu ve sisli bir güne uyanıyorum. Hava oldukça kasvetli. Bugünkü planımda Kaçkar zirve eteklerindeki göller bölgesine yürümek var. Daha önceden telefonuma indirdiğim yürüyüş rotası elimde mevcut fakat tek endişem yoğun bulut ve sis içinde GPS’in konum bulamaması ve kaybolmak. İneklerini otlatan bir amca görüyorum ve sohbete başlıyoruz.

- Amca açar mı bu hava ilerleyen saatlerde?

- Bi açar, bi kapar, hiç belli olmaz. Göle yürüyeceksen erkenden git, öğleden sonra daha yoğun duman basar burayı.

İyice geriliyorum. Çadır komşum dağcı ekibinde bir hazırlık olduğunu farkediyorum. Onlarla muhabbet ediyorum. Ben zirve yürüyüşü yapacaklarını sanıyorum fakat o da ne? Onlar da göllere yürüyeceklermiş. Ekip http://www.zirvedagcilik.net/

Ekip lideri Hafize hanım, memnuniyetle kendileri ile yürüyebileceğimi söylüyor. Ve başlıyoruz yürüyüşe.

IMAG0237

Ekip çok tatlı insanlardan oluşuyor.

Hafize hanım ekibin lideri (emekli bankacı, bölgeyi avcunun içi gibi biliyor),

4 aylık hamile Fatoş ve eşi Soner (inanmazsınız VStromTürkiye üyesi, nick Imsony)

Onur (gezi boyunca botlar ayağını vurduğu için sandaletlerimde gözü vardı :) )

Şule (kendisi çok fena gazcı bir insan, beni o buz gibi göl sularına balıklama atlamanın eşiğine kadar getirmiş bir insan :) )

Halis (sisli, dumanlı kaçkarları Ney’i ile daha da mistik hale getiren sanatçı insan)

Salih (ayaküstü bana dağcılık ve yürüyüş ile ilgili pek çok şey öğreten paylaşımcı insan, ama tavlada o kadar iyi değil :) )

William (kendisi Fransız, Galatasaray Ünv. de öğretim üyesi)

Hava amcanın dediği gibi bir açıyor, bir sis basıyor.

İşte hedef karşıda.

Muhteşem manzalaralar var.

IMAG0233

Hava açınca yüzler gülüyor.

IMAG0235

Ekip yaban mersini topluyor.

Göllere yaklaştıkça yürüyüş daha da zorlaşıyor.

IMAG0240

Verilen molalarda ney ile başka bir boyuta geçiş yapıyoruz. Nefesine sağlık Halis.

Vee sonunda göllerin olduğu bölgeye varıyoruz. Gölün 1 metre ötesini görebilmek mümkün değil.

Çiğdem çiçekleri çok güzeldiler.

IMAG0242

Bu güzelliklerin arasında öğle yemeğimizi yiyoruz . Yediğim en güzel öğle yemeğiydi.

IMAG0249

Ardından çay, bira derken zaten oksijeni az olan ortama uyum sağlayamaya çalışan vücut, kan şekerinin de artmasına dayanamıyor ve ben diyeyim kısa süreli baygınlık, siz diyin şekerleme 15-20 dakika kendimden geçerek uyuyorum.

Bu arada 2950 metrede böyle bir yerin ıssız olacağını düşünmekle saflık etmişim. İpekyolu gibi maşallah, bir yürüyüş grubunu başka bir tanesi izliyor. Horon çeken grup görsem şaşırmayacağım.

Ve daha sonra büyük göle doğru yürüyoruz. Göle vardığımızda hava yine dumanlı ve sisli. 3 adım ötede muhteşem manzalar var ama görebilmek mümkün değil. Kaçkarlar kendini naza çekiyor. Hava açsa da manzaranın tadına varsak diye gönülden dileklerde bulunuyoruz.

Şule dilek dilerken

IMAG0259

İnanmazsınız yarım saat içinde etraftaki tüm bulutlar ve sisler kayboluyor. Ve biz o muhteşem manzarayı doya doya seyre dalıyoruz.

IMAG0278

İşte yıllardır hayalini kurduğum şeye sonunda kavuşuyor ve nirvanaya ulaşıyorum. Kendimi o kadar hafiflemiş hissettim ki biraz daha yoğunlaşsam bulutlara çıkabilecek gücü bulabilirdim kendimde.

IMAG0288

Bu güzellikleri doya doya yaşayabilmeme yardımcı oldukları için zirve dağcılık ekibine ve evrene sonsuz şükranlarımı sunarım.

Mutlu son böyle birşey herhalde.