Doğu Karadeniz Gün 3

Yine yol heyecanı olacak 6 da ayaktayım. Motorun kontrollerini yapıyorum, yağ eksilmesi yok. Demek ki Honda wave 110i için 70-80 km/s hız uzun seyahatler için ideal. Aşırı gergin duran zinciri bir miktar bollaştırıyorum.

Sabah kahvaltısında Galip ustanın çöreklerinden yeme hayalim suya düşünce klasik kahvaltı ile yetiniyorum. Amasya’ya tekrar gelmek için iyi bir neden :)

Dün akşam geç saatte vardığımdan gezemediğim kaya mezarlarını gezmeye karar veriyorum. Oldukça dik ve zorlu bir tırmanış sonunda mezarlara yakından bakınca uzaktan daha güzel olduklarına karar verdim.

Ve bugünkü rotanın hedefi Ordu’ya doğru yola çıkıyorum. Hava kapalı, yağmur her an yağdı yağacak.  Yağmurluk giyilerek yağmur bekleniyor. Ama bir türlü buluşamıyoruz. Onu yerine rüzgarıyla mücadele verdim. Niksar a kadar yine sıkıcı bir yolda ilerledim. Ama Ünye tabelasından sonra manzara da yol da daha keyifliydi.

Ünye kalesi tabelasını görünce hemen dalıyorum içeriye. Kale çok yüksekte ve muhteşem görünüyor. Malesef kalenin girişi kapalı ama neden olduğuna dair bir bilgi yok. Sadece bir fotoğraf ile yetinip devam ediyorum. (İtiraf edeyim o kadar yükseğe tırmanmayacak olmama sevindim diyebilirim.)

Aslında rotada Ordu vardı ama mesai arkadaşım Uğur abinin ısrarlarını kıramıyorum ve Perşembe de yolu bitiyorum.

Perşembe çok az sayıda şehrin sahip olduğu “Yavaş şehir” ünvanına sahip şirin bir yer. Eski adı Vona imiş. Doğu karadenize yolunuz düşerse Fatsa dan sonra otobanı değil sahil yolunu tercih edin. Hem daha keyifli bir yolculuk yapmış hem de Perşembe yi görmüş olursunuz.

Çok tatlı insanlarla beraber harika bir akşam geçiriyoruz. Akşam yemeği geleneksel Gürcü yemeklerindendi ve hepsi de muhteşemdi.

Uğur abinin babası süper bir insan. Gençliğinde gemilerde aşçı başıymış. 1957 de Amerikan gemisinin Izmir de çarpıp batırdığı gemideymiş. Hatta kaza kendisi guvertede iken olduğundan kurtulduğunu 2 arkadaşını kaybettiğini anlatıyor.

Daha sonra arabayla Ordu ya gidip Boztepe ye teleferik ile çıkıyoruz. Gerçekten seyirlik bir manzarası var. Teleferik ise ayrı bir keyif.

Ve geceyi Perşembe nin meşhur Vona dondurması ile noktalıyoruz. Aslında sade dondurma ama rengi hafif kahverengi ve tadı da hafiften kazandibini andırıyor. Denemelisiniz.

Buradan tekrar Uğur abiye ve içten ailesine teşekkür ederim.